Administration af din hjemmeside udvikling – 8 nemme trin til projektledelse

Administration af din hjemmeside udvikling må ikke forårsage du søvnløse nætter giver du lære hemmelighederne af succesfuld projektstyring. Udføre de bedste praksis i projektledelse og giver dit projekt størst chance for succes.
Definere mål
Mål guide alle på projektet til dit endelige mål. Er dit mål at sælge dit produkt online, for at yde kundesupport for at fremme investor relations? Nøje beslutte og klart dokumentere dine mål.
Beslutte de kritiske succesfaktorer – de ting i slutningen af projektet, som fortæller dig, hvis du har været en succes. Gøre dem målbare, så du ved, hvis du har opnået dem. For eksempel, bør hjemmeside udvikling resultere i en stigning i online-salg af 25% ved årets udgang.
Interessentanalyse
En interessent er en person med en interesse i projektets succes (eller fiasko). Beslutte, hvem de er, og hvorvidt de støtter projektet. Udføre interessentanalyse ved at klassificere dem (høj eller lav) afhængigt af, hvor motiverede de er i at hjælpe (eller blokering) projektet og hvordan indflydelsesrige (høj eller lav) de er.
Meget indflydelsesrige og støttende mennesker er din allierede. Opnå deres støtte, når du kan. Sigte mod at reducere indflydelsen af mennesker, der er både meget indflydelsesrige og mod dit projekt som disse mennesker kunne handle for at skade dit projekt.
Under din interessentanalyse, udarbejde strategier for håndtering af hver gruppe af interessenter.
Definere leveringsmængderne
Leverancer er håndgribelige ting produceret i løbet af projektet. Tale med de berørte parter til at hjælpe med at definere leveringsmængderne. Vil din hjemmeside design omfatter websidelayout og sitemap til brug ved programmering team? Hvad er indholdet for hver side? Nedskrive alt dette.
Centrale aktører skal gennemgå og accepterer leveringsmængderne afspejler nøjagtigt, hvad de forventer at blive leveret.
Projektplanlægning
Definere, hvordan du vil nå frem til dit mål. Dette omfatter planlægning, hvor mange mennesker, ressourcer og budget er påkrævet. Hvis levering af dette hus, beslutte, hvilke aktiviteter er påkrævet for at producere hver leverance.
For eksempel, kan du beslutte en webdesigner vil udvikle sidelayout og navigation diagrammer. Du kan beslutte Marketinggruppen vil levere alle produktoplysningerne og fotografier. Du kan beslutte finance manager vil oprette købmand og betaling gateway konti til at aktivere e-handels-transaktioner via din hjemmeside. Hvis outsourcing arbejde, angive præcist, hvad underleverandøren skal levere.
Anslår den tid og indsats, der kræves for hver aktivitet og beslutte realistiske tidsplaner og budget. Sikre nøgleinteressenter gennemgå og enige om planen og budget.
Meddelelse planlægning
Holde en kick off møde med holdet og forklare planen. Sikre, at alle ved nøjagtigt, hvad tidsplanen er, og hvad der forventes af dem.
F.eks webdesigner har brug at vide, at han er til at producere sidelayout og navigation diagrammer baseret på de marketing manager krav. Han skal kende sin forventede start- og sluttidspunkter.
Del din projektplan kommunikation med holdet. Dette bør omfatte detaljer af rapportskabeloner, hyppigheden af rapportering og møder, og detaljer om hvordan konflikter mellem teams og deres medlemmer vil blive løst.
Projekt tracking
Konstant overvågning af variationer mellem faktiske og planlagte omkostninger, tidsplanen og anvendelsesområdet er påkrævet. Rapport variationer til centrale aktører og træffe korrigerende foranstaltninger, hvis forekomme variationer. For at få en projektet tilbage på sporet skal du jonglere omkostninger, anvendelsesområde og tidsplan.
Antag, at din programmør hits tekniske problemer, der truer med at forsinke projektet. Du kan gendanne tid af re tilrettelæggelse eller afkortning resterende opgaver. Hvis det ikke er muligt, kan du overveje at øge budgettet til at ansætte en ekstra programmør eller overveje at reducere anvendelsesområdet i andre områder.
Vær opmærksom på at de justeringer, du foretager i planen kan påvirke kvaliteten af projektleverancer. Hvis du har brug at øge budgettet, søge om godkendelse fra projektsponsor.
Ændringsstyring
Når først startet, ændres alle projekter. Beslutte en enkel strategi med nøgleinteressenter. Dette kunne være et udvalg, som beslutter sig for at acceptere eller afvise ændringer, som består af dig og en eller flere centrale aktører.
Vurdere virkningen af hver ændring på anvendelsesområde, omkostninger og tidsplan. Beslutte at acceptere eller afvise ændringen. Vær opmærksom på at flere ændringer du accepterer den mindre chance du har for at fuldføre projektet til tiden og indenfor budgettet medmindre du reducere anvendelsesområdet i andre områder.
Antag, at marketingchefen ønsker at tilføje et popup-vindue for at vise fuld størrelse fotografier af varer. Vurdere virkningen af denne ændring. Du skal muligvis fjerne nogle resterende opgaver til at omfatte denne ændring og holde sig inden for budgettet. Eller det kan være umuligt at medtage ændringen uden at øge budget eller tidsplan.
Ikke blindt acceptere ændringerne uden at vurdere indvirkningen eller dit projekt bliver overskredet.
Risikostyring
Risici er begivenheder, som kan påvirke projektets succes. Identificere risici for et projekt tidligt. Beslutte, hvis enkelte risikoen er sandsynligt eller usandsynligt at forekomme. Beslutte, om dens indvirkning på projektet er høj eller lav.
Risici, der er tilbøjelige til at opstå, og har stor indvirkning er de strengeste risici. Høj effekt men usandsynlige risici, eller lav effekt men sandsynlige risici trussel en medium. Usandsynligt og lav effekt risici udgør den mindste trussel.
Oprette en afbødning plan af aktionerne, der nødvendige for at begrænse virkningen, hvis risikoen forekommer. Start med de strengeste risici først, derefter behandle de mellemstore risici. Regelmæssigt gennemgå risici. Tilføje nye, hvis de opstår.
Antag, at marketingchefen ikke kan beslutte, hvad han ønsker fra hjemmesiden. Uden at vide hvad marketingchefen ønsker, kan holdet levere en hjemmeside for at leve op til hans forventninger. Du vurdere denne risiko som meget sandsynligt, at forekomme, og som har stor indvirkning. Din afbødning planen kan være, at webdesigneren udvikler sidelayout skal gennemgås af manager tidligt i projektet.
Resumé
Udførelse af bedste praksis i projektledelse vil give din hjemmeside udviklingsprojekt den bedste chance for succes.




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *